fredag, september 14, 2007

Ny kajak - superrask havkajakk H2O



Etter å ha forlest seg på testen av kajakken, måtte jeg bare prøve den og hvilken forelskelse. Det ble kjøp umiddelbart. Den kinesisk støpte kajakken på 547cm var som støpt for meg. Fra sittestilling og komfort til måten den gled bølgefritt gjennom vannet. Rask er den. Til sammenligning padler jeg raskere i den en Slenderne vi også har liggende. (Dette er treningsracere som er gamle men raske. 5 minutter raskere runde Hisøya (13km). Har rundet Hisøya på 1 time og 19 minutter. Det gir en snittfart på 5,3 knop eller nesten 10 km i timen. Det er spekt synes jeg. Må innrømme at jeg la noen kg i bauen for å slippe at baugen løfter seg slik den gjør når hastigheten gjennom vann er over 6 knop.

Jeg tenkte at den hvite Sea Roveren var en fin vinterbåt, men tror nok at jeg vil være like trygg i H2O'en.

Ror, lure innretninger som sikkerhetssystem mm. er tilfredsstillende. Båten er lettmanøvrert og lettpaddlet med Lendal åra mi.

Ingen kommentarer: