tirsdag, desember 15, 2009

Ny skoleblogg med tema web2.0 og framtidas skole

Jeg har opprettet en egen blogg for tematikk rundt det jeg skal jobbe med i forhold til masteroppgaven i utdanningsledelse. Her er innledningen, etterhvert fyller jeg på med tanker og refleksjoner.

Dette er en blogg hvor jeg har som mål å sette søkelys på web2.0 og innovasjon i skolen.

YouTube får inn mere stoff på ett år enn fjernsynskanalen ABC har produsert på 60. Tilgjengelig og uante bruksmåter og bruksområder krever sitt innpass i skolen. Elevene tilbringer tilnærmelsesvis like mye tid foran elektroniske medier som de tilbringer tid på skolen. Utbyttet av skolelærdommen måles opp mot utbyttet av det man lærer vi elektroniske medier. Det er liten tvil om at elever ønsker å lære, men om det er lærdom i klasserommet eller lærdom i zyberspace som gir best utbytte kan diskuteres opp og ned i mente. Jeg ønsker å se på mulighetene dette fenomenet web2.0 gir i forhold til hvordan skoledagen vil se ut om en stund (noen få år) og jeg vil se på hvordan man leder skoler og læringsprosesser i framtiden.

Bli med inn i framtiden, den er her nå! http://web20iskolen.blogspot.com/

Ingen kommentarer: